Sketches

Thursday 30 June 2011

1 dead 14 injured

A terrible accident on the A2 motorway heading north happened two days ago. A truck drove into a military troopers transport truck, whose driver was giving medical attention to an earlier accident. It happened some 200 meters ahead, and I stood in the traffic jam for some time. I saw dozens of ambulances and firetrucks speeding by. We found out later the driver was dead, 2 soldiers were critically wounded and another 12 injured.
After a while I managed to leave the motorway by crossing some lawns and I found my way through small roads to the next access ahead. Just when I entered the motorway again another accident happened in the other direction: a car hit the traffic jam (we call that kijkersfile), was launched and spun around in mid air. I stopped at the next gasstation and drew what I had seen; I can still recall the scene quite vividly.
Ongeluk op de A2, afgelopen dinsdag. Ik stond enige tijd in file, zo'n 200 meter van de plek waar een vrachtauto op een militair voertuig inreed. Een dode en 14 gewonden. Triest. Na wat omzwervingen kwam ik wat verderop weer op de autoweg, waar (in de andere richting) een veel te hard rijdende auto zich achterin de kijkersfile boorde. De auto werd gecatapulteerd. Ik maakte deze schets uit mijn herinnering, even later op een tankstation even verderop.

6 comments:

schilderijenfoto said...

Tsjonge, je maakt wat mee ...... Is dit verwerking van een ramp? Het is bijna te mooi, zeker de ruimte rond de crash.

Rene Fijten said...

Ik denk dat we allemaal genoeg meemaken, de dagbladen staan elke dag vol. Maar het is wel leuk (nou ja leuk) om er iets in deze vorm mee te doen.

LuTi said...

Eerste reactie is weg!( ik snap het niet, maar het gebeurt soms) Dus 2de poging.
Ja, dat is altijd erg, dit soort ongelukken. Maar gelukkig zijn kettingbotsingen redelijk zeldzaam. Knap dat je alle details kon nog achteraf onthouden. Goede schets.

Rene Fijten said...

Gebeurt mij ook wel eens, dat ik mijn reaktie later niet terugvind. Geen idee hoe dat komt. Bedankt voor je waarderende woorden.

lee kline said...

Breathtaking!

Rene Fijten said...

Thanks for visiting Lee.