Sketches

Sunday 11 September 2011

Morvan, roses

Presently I am somewhere in the middle of France, attending an painting week. I am part of a small group of amateur painters, who have a go at landscape and plein air painting, under the strict guidance of Annemiek Jongen. We are staying in a chambre d'hotes in Chatin, in the Morvan, living the french life. Good food, good wine, and the tranquillity of the french "paysages".
Today, our first day, we stayed at our house, painting flowers in the garden. The exercise was to play with colour and textures, but to avoid depth. Acryl painting 40x50cm.

7 comments:

nico jamin said...

Fantastisch schilderij Rene! Veel plezier tijdens je educatieve na-vakantie!

schilderijenfoto said...

Fantastisch. Maak me maar jaloers met deze combi van vakantie en schilderen.

liz said...

Diepte vermijden? zit ik me weer af te vragen wat daar toch de bedoeling van zal zijn.. Gaat ze dat uitleggen?
Nog wat Balitekeningen, leuk

Rene Fijten said...

Bedankt Nico en Geert-Jan. Het is me een genoegen jullie jaloers te maken. Nou Liz, de schilderweek is opgebouwd rond een aantal thema's, en dat was er een van. Ik zal eens navragen wat de diepe bedoeling erachter is.

Rodney van den Beemd said...

Sterk werk! Op de grens van figuratief en abstract. Mooie kleurcombinatie en (vage) lijnen.

Rene Fijten said...

Dit schilderij heb ik vooral te danken aan het voorbeeld dat Annemiek liet zien, we moesten lijnen zetten met in verf gedoopt karton.

irinapictures said...

Your "after-Bali" posts are amazing. Colors, composition, freedom - so different and so full of life. Bravo.